Selamat Hari Pahlawan


Sejak dah melangkah ke alam pekerjaan ni ciktie rasa cam dah lama tak dengar orang minta sumbangan sempena hari pahlawan.. #jangankecam Bukan nak gtau ciktie ni pemurah ke apa.. Cuma yalah dah lama sangat rasanya tak dengar certa. Mungkin ciktie yang tak berapa ambil tahu kot tapiii atau mungkin juga sebab promosi tak cukup kuat kan. Itu sebab tak orang tak berapa tau sangat opss sory kalau ciktie silap🙊🙊 

Ciktie ingat masa zaman sekolah² dulu memang kerap la dengar. Cikgu² akan ingatkan akan ada tabung sempena hari pahlawan. Pastu cikgu akan edar surat then esoknya takpun lusa tu sesi kutipan dilakukan.. Tapi nilai sumbangan masa ni ciktie dah lupa dah berapa. Rasanya cam dah rm5 !! Tah..sape masih ingat ??

Kat bawah ni ada serba sedikit info tentang Hari Tabung Pahlawan yang sempat ciktie google tadi. Yalah lama dah nak tau tup-tup hari ni baru sempat cari tahu kan ☺☺

Matlamat Tabung Pahlawan
  • Membantu kebajikan anggota tentera sebagai menghargai jasa dan pengorbanan mereka berjuang mempertahankan kedaulatan negara.
  • mengumpul dana tabung kebajikan khusus untuk memberi bantuan kepada bekas² tentera dan keluarga mereka yang memerlukan. Bantuan itu meliputi kos sara hidup bagi mereka yang tiada berkemampuan/cedera, keperluan perubatan/rawatan, bantuan persekolahan,pengajian tinggi dan lain² bantuan berunsurkan kebajikan.

Tabung Hari Pahlawan dilancarkan pada tanggal 31 Julai setiap tahun. 
Diuruskan oleh Persatuan Veteran Angkatan Tentera Malaysia (PVATM)


Kesempatan ini juga ciktie nak ucapkan Selamat Hari Pahlawan pada semua mereka² yang bergelar pahlawan tu. Terima Kasih atas semua pengorbanan kalian..



1 comment:

  1. abah sy pun bekas tentera berpangkat Sarjan...mmg bangga la jugak hehe

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.
SATU pun jadi lah ! hehe.